Over ons


Target Point is gids, trainer en coach op weg naar verandering; op individueel niveau, in teams, in organisaties en in multicompany samenwerkingen. De reis die we eigenlijk altijd maken, met onze opdrachtgevers, is die van verwarring (het definiëren van de knelpunten) naar verbinding (human agenda - business agenda), waarna er uiteindelijk vernieuwing  kan ontstaan. 

HOE?

De expertise en de kennis die we hebben ontwikkeld en opgebouwd, de afgelopen 25 jaar, zetten we vooral in om mensen en organisaties te leren om zèlf richting te geven aan veranderingen - en om anderen daarin te 'gidsen'. Doel is het tot stand brengen van zelflerende netwerkorganisaties, waarin mensen geëngageerd samenwerken aan de gezamenlijke business doelen.  Target Point werkt voor een breed scala aan opdrachtgevers in allerlei sectoren, waaronder woningbouw, techniek en zakelijke dienstverlening.

THE GUIDE

Omdat het delen van kennis en inspiratie altijd  leidt tot méér kennis en inspiratie, hebben we in september 2015 de Guide to Change uitgegeven, met interviews, boekbesprekingen, DIY-opgaven, kunst, poëzie en een deel van onze expertise en ervaring.  Voor iedereen die verdieping zoekt. 

HISTORIE

Target Point is gestart in 1990, als actiebureau voor Intern Ondernemerschap. Publicatie van twee boeken 'Intern Ondernemerschap' en 'HR als sleutel tot verandering', bij de Management Bibliotheek (1990 en 1994)  bood kansen om de adviespraktijk ook internationaal uit te bouwen tot een full service HR & Change-organisatie. Dienstverlening varieert van onderzoek, training, consultancy, werkconferenties, cultuurverandering tot individuele coaching, management (en professional) development en interim management. Vanaf 2006 hebben we het  interactieve leerplatform Changepedia uitgebouwd tot een digitale Guide to Change. Vanaf 2016 krijgt onze strategische samenwerking met meussenvanralen vorm. Samen verzorgen wij Time Outs en publiceerden wij Match made in Heaven. Een bijzonder geschrift over talentontwikkeling in netwerkorganisaties. 

Tegenwoordig faciliteert Target Point transities, met uiteenlopende interventies en support. Altijd in nauwe samenwerking, co-creatie met klanten. Die nemen zelf een steeds groter deel van de uitvoering voor hun rekening. Target Point levert het maatwerk design, dat altijd gebaseerd is op beproefde concepten en deugdelijke theorie en helpt waar nodig bij de implementatie - professionals 3.0.  Zo wordt verankering van gewenste verandering gerealiseerd. Als Guide to Change, vanuit vakmanschap op zoek naar nieuwe wegen, originele oplossingen en klantverwondering. Dat is de essentie.