Sitemap Contact Printvriendelijke versie English

De wereld beweegt...

Niemand weet wat de toekomst brengt, maar steeds meer wordt duidelijk dat aanpassingsvermogen, realiteitszin en originaliteit 'competitive advantages' zijn. De wereld beweegt . Dat vraagt om vernieuwing. Vernieuwing is meer, en ook anders dan bestaande dingen beter doen. Veel fundamenteler. Geen wonder dat bedrijven worstelen met 'innovatie'. Welke route kiest u? De strategie heruitvinden (wat zou totale innovatie in uw business betekenen); de snelheid verhogen (wat kunnen we sneller doen) of de zaken slimmer aanpakken (wat doet u om de hersens van uw mensen beter te gebruiken)

Waarom zou je proberen, als je het ook gewoon kunt doen?

Het aanboren van menselijk meerpotentieel is geen rationeel, logisch systeem. Vernieuwing is niet gebaat bij 'paralysis by analysis'. Vandaag de dag moeten organisaties tegelijkertijd fit én sexy zijn. Fitte organisaties zijn gebaseerd op efficiency en business model-denken; sexy organisaties creëren ervaringen, die niemand wil missen. Dat vraagt om het kunnen en durven managen van emotionele modellen. Een inspirerend voorbeeld is supermarktketen Whole Foods Market. Hun credo: 'een organisatie creëren op basis van liefde in plaats van angst'. De meest waardevolle menselijke capaciteiten (moed, origininaliteit) zijn het lastigst te managen. Creëer het juiste klimaat.